Bárdos-híd - Gyula
Bemutatkozás
Gyulán a 19. század elején a megszokott fahidak helyett a főbb közlekedési útvonalak mentén elkezdték építeni az első kőből készült hidakat. Ezek közé tartozott a Bárdos-híd is, mely 1807-1808 között épült, így ez a legrégibb, ma is használatban lévő közúti téglahíd a megyében.
A három középpilléres, négy boltíves hidat Vertich József tervei alapján - Czigler Antal által - épített meg kőből és téglából. A hortobágyi kilenclyukú hídhoz hasonló Bárdos-híd a Fehér-Körös egyik ágán ívelt át, de a 19. századi folyamszabályozásoknak köszönhetően az addigi vízfolyás megszűnt, alatta ma kerékpár- és gyalogosút fut.
A Bárdos-híd nem csak Gyula városának, de Békés megye legértékesebb műemlék hídja. Utoljára 2008-ban újították fel.
A három középpilléres, négy boltíves hidat Vertich József tervei alapján - Czigler Antal által - épített meg kőből és téglából. A hortobágyi kilenclyukú hídhoz hasonló Bárdos-híd a Fehér-Körös egyik ágán ívelt át, de a 19. századi folyamszabályozásoknak köszönhetően az addigi vízfolyás megszűnt, alatta ma kerékpár- és gyalogosút fut.
A Bárdos-híd nem csak Gyula városának, de Békés megye legértékesebb műemlék hídja. Utoljára 2008-ban újították fel.